Jan 7, 2011

Hari "Jumaat" Bersama Profesor Morrie

Tajuk asalnya, Tuedays With Morrie, atau Selasa bersama Profesor Morrie. Namun, saya membacanya hari ini, sempena saya duduk di rumah (baca: cuti sakit) kerana sakit gigi. Jadilah, Hari Jumaat Saya Bersama Profesor Morrie....

Kata ketua baru saya, "Saya lebih rela sakit di bahagian lain, kecuali sakit gigi."

>_<
Beginilah perasaan saya sejak malam tadi, sebelum tidur.

T_______T
Begini pula perasaan saya pagi tadi sehingga ubat penahan sakit menampakkan kesan.


Tiba-tiba, sudah menyimpang jauh.

Sebenarnya, saya ingin berkongsi petikan entri dari buku "Selasa Bersama Profesor Morrie".

"Kadang-kadang kamu tidak percaya dengan apa yang kamu lihat, kamu perlu percaya dengan apa kamu rasa. Dan, jika kamu mahu orang lain mempercayai kamu, kamu mesti merasa yang kamu juga mempercayai mereka - walaupun kamu dalam kegelapan. Walaupun ketika kamu sedang jatuh."


Waida Yusof, Jan 2011

No comments:

Post a Comment